Ondernemen

Waarom het handig is om social media in te zetten voor je onderneming

Je moet je bedrijf goed kunnen profileren op het internet waar onder de website valt. Met alleen een website kan je ver komen maar om meer naamsbekendheid te krijgen kan je ook social media kanalen inzetten. Zo is de kans ook groter dat mensen sneller geïnteresseerd raken en er meer verkeer naar je website gegenereerd wordt.

 

Social media

Je stelt natuurlijk eerst je doelgroep vast. Aangezien wat oudere mensen waarschijnlijk niet veel Instagram gebruiken zou je dan eerder voor Facebook, Twitter of LinkedIn kiezen. Iedere onderneming heeft wel social media. Of het nou een hele goede facebook pagina is of niet, het werkt meer en deels van de tijd wel. Mensen willen graag weten waar het bedrijf mee bezig is, voorbeelden zien van de producten en/of diensten. Door actief bezig te zijn op social media, hou je je klanten en potentiele klanten op de hoogte van bijvoorbeeld aanbiedingen.

 

Doelstellingen

Het is belangrijk om te weten waarom je social media wil gaan gebruiken en niet alleen maar omdat de rest het ook doet. Weet waar je aan begint en waarom. Als je nog niet veel ervaring hebt met social media, zoek dan eerst uit wat je kan bereiken met het social media kanaal en of je je doelgroep kan bereiken.

 

Actief

Het nadeel van social media is dat je er constant mee bezig bent. Doordat er elke dag of week iets op je social media kanalen geplaatst wordt, blijven je klanten geïnteresseerd en zijn ze weer benieuwd naar de eerst volgende post. Het kost dan wat meer tijd maar je gaat zeker resultaat zien.

 

Overige social media kanalen

Deze social media kanalen zijn ook heel bekend maar niet alle bedrijven maken er gebruik van. Je kan bijvoorbeeld youtube ook gebruiken om je klanten meer inzicht te geven in het werk dat je oplevert. Pinterest is ook een handig social media kanaal als je graag meer visueel te werk wil gaan. Zo zie je dan maar weer of het impact heeft op je onderneming.

Geschreven door