Online

Bij elk bedrijf hoort een website

zakelijke website

Het is tegenwoordig bijna ondenkbaar om niet online of digitaal te zijn. Vooral als ondernemer heb je gewoonweg een website nodig. Je klanten zullen informatie over jou en je bedrijf willen weten. En jij kunt die informatie zover uitbreiden zoals jij dat wilt. Om contact met jou op te nemen is er een geldig e-mailadres nodig. En om je website c.q. informatie te promoten, bieden visitekaartjes uitkomst. Een website is een vorm van marketing voor je bedrijf, evenals visitekaartjes, flyers en brochures. Het is natuurlijk maar net wat jij allemaal met jouw onderneming wilt bereiken. En wie je wilt bereiken. Valt je onderneming onder een overkoepelende organisatie, dan wordt jouw informatie veelal geplaatst op een pagina op een grotere website. Een aparte presentatie van je bedrijf is dan altijd nog praktisch via visitekaartjes. Daarnaast is het digitaliseren van je administratie een pré. Al gaat het alleen al om het (regelmatig) opschonen van je pc.

Gratis website

Als je (nog) niet veel verdient met je onderneming, is een gratis website een optie. Het nadeel is wel dat je niet je eigen domeinnaam zult hebben. Praktisch is om in je teksten verschillende zoekwoorden te gebruiken. Als je daarnaast zoveel mogelijk linken plaatst en ook door anderen naar jouw website laat linken, wordt je website in elk geval gevonden. Bij de host waar je je website maakt, kun je op een gegeven moment een pakket aanschaffen waarbij je wel je eigen domeinnaam hebt. Een voorbeeld: bij Jimdo.com staat er dan achter jouw zelfbedachte websitenaam, bijvoorbeeld pietje-puck, die extensie in plaats van .com of .info Dit ziet er dan als volgt uit: www.pietje-puck.jimdo.com. Bij sommige hosten heb je voor een laag bedrag per maand alvast een eigen domeinnaam. Dan kun je in elk geval een begin maken aan je eigen bedrijfswebsite. Later kun je dit altijd uitbreiden.

Wat is verder belangrijk aan een bedrijfswebsite?

Van essentieel belang is overzicht op je website. Het mag beslist geen rommeltje zijn. Een optie om te kunnen zoeken op trefwoorden is ook altijd welkom. Niet iedere bezoeker wil dezelfde informatie lezen. Het plaatsen van afbeeldingen is een goede optie. Heb je foto’s van je logo, bedrijfswagen of eerder uitgevoerde werkzaamheden, dan plaats je die op de homepage. Verder is het benoemen van je e-mailadres en telefoonnummer, een contactformulier kan ook uitkomst bieden. Je mag het aan een professional overlaten, maar met de meeste websitebuilders kun je heel gemakkelijk zelf aan de slag. Jimdo.com en Jouwweb.nl zijn daar goede voorbeelden van. Succes!

Geschreven door