Geen categorie

Manieren om je online omzet te verhogen

Je kan je online website blijven optimaliseren om meer conversie te krijgen. Hoe krijgt je dat nou binnen een bepaalde tijd voor elkaar? Zal het effect hebben? Negatief of positief? Je er alleen achter komen door het te doen. Hier zijn een paar tips die leiden tot meer conversies.

 

  1. Voeg een live chat toe aan je webshop, zorg ervoor dat er automatisch een pop-up komt van de live chat zodat bezoekers het te zien krijgen en als er vragen zijn ze die ook stellen in de chat.
  2. Deel acties en kennis. Zorg voor leuke acties op je webshop zodat bezoekers getriggerd worden om te gaan kopen. Social acties kun je plaatsen op bijvoorbeeld Facebook of Instagram met Call to Action waardoor bezoekers ook al snel de neiging krijgen om te kopen. Maak het zo interessant mogelijk voor je doelgroep.
  3. Schrijf goede SEO teksten

Door goede teksten op je website te schrijven en te blijven vernieuwen met zoekwoorden, kan Google je beter optimaliseren. Zo kom je hoger in Google te staan en ziet de doelgroep je sneller in Google naar voren komen.

  1. Bloggen op externe sites

Met bloggen op externe websites waarvan je zeker weet dat jou doelgroep daar te vinden is, krijg je meer naamsbekendheid. Je kan het blog plaatsen waarin je je website vermeld op een bepaalde woord wat ook weer terug komt op jou website. Je kan bijvoorbeeld een backlink plaatsen zodat bezoekers er op klikken en vervolgens op jou website terecht komen.

  1. Zet adwords in

Wil je met je website Google adwords in gaan zetten? Dat is een slimme optie van adverteren maar denk wel eerst na wat je wil gaan verkopen en adverteren. Zijn er producten die je wil gaan verkopen? Dan is Google shopping een goede manier van adverteren. Voor diensten zou Google display adverteren een slimmere optie zijn. Zorg voor goed advertenties en de juiste zoekwoorden, dan kom je al een stuk dichter bij meer bezoekers op je website wat uiteindelijk zorgt voor meer omzet!

  1. Reviews

Vraag of je klanten een review achter laten op de website of in Google.

  1. Zet e-mail marketing in

Met e-mail marketing zou je je klanten en/of potentiële klanten kunnen informeren over bepaalde acties, veranderingen in bijvoorbeeld de openingstijden, feestdagen etc. Zo blijven je klanten goed op de hoogte.

  1. Zorg voor een snelle en veilige website

Zorg ervoor dat je bezoekers niet al te lang hoeven te wachten voordat de pagina waar ze naartoe willen geladen is. Zo haken bezoekers ook al snel af. Zorg ervoor dat de website goed functioneert en interessant blijft voor bezoekers. Vernieuw je website maandelijks met content.

Geschreven door